Nagy szerencse, hogy igen enyhe őszünk volt és kevés energiát kellett elpazarolni eddig. Azonban rövidesen jönnek a fagyos téli éjszakák és nappalok, így ha még nem tettük meg, érdemes ülésfűtést szereltetni autónkba.
Olyan autótulajdonosok is élvezhetik az ülésfűtés jelentette extrát, akinek ez a kényelmi funkció a jármű vásárlásakor még nem szerepelt a szériafelszereltségében. Többféle árban és kiszereltségben lehet hozzájutni ezekhez a szerkezetekhez. Az alábbiakban néhány hasznos tanáccsal segítünk azoknak, akik még kellemesebb hőérzettel autóznának a zord és hideg téli napokon is.
Az ülésfűtést ügyes kezű és szakértő autótulajdonosok is beszerelhetik, de inkább azt javasoljuk, hogy szakemberhez forduljanak. Sokan egyből a márkaszervizbe rohannának, de érdemes ennél lényegesen olcsóbb megoldást választani. Egy autókárpitos nem csak megoldja ezt a feladatot, de egyúttal felújítást is végezhet.
Mielőtt a beszerzésen gondolkodunk, érdemes néhány fontos tényezőt tisztázni. Elsősorban azt, hogy egyáltalán alkalmas-e a gépjárművünk a szerelésre. Ennek az oka, hogy vannak olyan típusok, ahol az ülés szivacstömését ráragasztják az üléskárpitra. A mérte is számít! Ugyanis a párnák között is van jelentős eltérés.
Még a fűtőszerkezet vásárlása van hátra. Dönthetünk a gyári garnitúra mellett is, de ezzel – akárcsak a szakszervizzel – a drágább megoldás mellett tesszük le a voksunkat. Többféle gyártó – Waeco, Totalcar Sweden, AWHL – termékei közül választhatunk, ennek megfelelően ezek árai is változóak (az együléses fűtőszerkezet 18 és 30 ezer forint között mozoghat).
Javaslatunk szerint érdemes a kárpitosnál nekikezdeni a munkának. A művelet az ülés kiszerelésével, majd a gyári kárpit eltávolításával kezdődik. Ha ráadásul öregebb gépjárművel közlekedünk lehetőség van a kárpithibák kijavítására és a szivacs felújítására is. A fűtőpárna beszabása – mindezt egy közönséges ollóval elérhetjük – után kétoldalas ragasztóval rögzítik a szivacson, majd újra felöltöztetik az ülést. A munka egy ülésnél általában másfél-kétórányi időt vesz igénybe. Attól sem kell tartani, hogy a fűtőszálak megsérülnek (a karbonszálas ülésfűtésnél), illetve praktikus dolog, hogy nem türemkedik elő a kárpit alól.
Ahogy beszerelést a kárpitos, az ülésfűtés bekötését jobb, ha elektromos szakember végzi. Az utólag beszerelt ülésfűtések általában kétfokozatúak, de létezik háromállású is. Miután a bekötés elkészült, a kábelek a helyükre kerülnek – például a kardánalagútba – az ülések visszaszerelésével fejeződik be a művelet. Egyet még feltétlen érdemes megjegyezni, a beépített ülés jobb a szivargyújtósnál.
Néhány szóban még a karbonszálas ülésfűtésről. Ez a termék két puha szövet közé beültetett nagyon vékony és hajlékony karbon filmrétegből áll. A fűtőrész egy hálót képez, ami tökéletesen elosztja a meleget a felületen. A kétfokozatú verziónál az egyes fokozat 30 Celsius fok, a kettes 42-45 fok hőleadásra képes, mindezt kevesebb, mint két perc alatt eléri. A karbonszálas ülésfűtés nagy előnye hogy ellentétben a közönséges ülésfűtés szettekkel szemben, ha mechanikusan megsérül, a fűtőspirál nem válik használhatatlanná.
Budapesten ülésfűtés beszereléssel kapcsolatban keresse fel autókárpitos műhelyünket!