Az autógyártásban a szintetikus összetevők mellett a modern technológiáknak és a környezettudatos gyártóknak köszönhetően egyre inkább tért hódítanak a természetes alapú anyagok is.
Egy korábbi autókárpitos blogbejegyzésünkben például a német beruházó áltatal létesített magyarországi csalánültetvénytről adtunk hírt. A Vésztőn termesztett növényekből készülő autókárpit elemeket luxusautókba építik majd be. De vajon tudtják-e, hogy Henry Ford, a T-modell megálmodója volt az amerikai szójaipar egyik úttörője? 1932 és 33 között a Ford Motor Company mintegy 1,25 millió dollárt invesztált szója kutatásokba. A 1935-ben már minden egyes Ford autó gyártásánál használtak fel szóját. Például szójaolajat használtak az autók festésénél és a lengéscsillapítók folyadékánál.
Henry Ford így nyilatkozott a Rotary Magazin Rotary 1933 szeptemberi számában:
"Miért éljük fel az erdőket, amelyek évszázadok alatt fejlődtek ki és a bányákat melyek létrejöttéhez egész korszakoknak kellet eltelnie, ha ugyanazt tudjuk előállítani a mezőkön egyévi terméssel?"
Egyes mai Ford modellek üléseinek, fejtámláinak szivacsánál és tömítőgumiknál szintén használnak szójaolajat (4-11%-ban) csökkentve ezzel a technológia kőolajfüggőséget.
A cég mérnökei újabban kókuszrostok hasznosításával kisérleteznek, mely az újrahasznosíthatóság mellett egyéb előnyös tulajdonságokkal is bír úgy mint könnyű, tűzálló és A kókuszadalékkal ellátott modern kompozit anyagok felhasználási területei lehetnek az ajtókárpitok, ülések kárpitanyaga, tárolódobozok (pl. kesztyűtartó) valamint alvázvédő elemek is.
Forrás: Wikipedia, Ford